top of page
  • תמונת הסופר/תרפי שרגאי

מיומנו של מרצה לקולנוע

בכל ישוב, בכל עיר, במחשכים, מתחת לכל פסנתר כנף, צצים כפטריות חוגי בית. זהו שם קוד סודי להתארגנויות חשאיות

של אנשים בגילאי 50 פלוס... בסתר ובחשאי הם נפגשים מדי שישי ערב (אחת לחודש בד"כ) , ומזמינים מרצים משובחים להרצאה בת שעה וחצי או שעתיים. 

חוגי בית תמיד חייבים להתקיים בבית ?!
!? חוגי בית תמיד חייבים להתקיים בבית ?!

יש שני פורמטים עיקריים:

או שכל זוג מגיע עם פשטידה משובחת או בקבוק שתייה תוסס וכך התיק לא נופל על כתפי הזוג המארח. או - וזה מקובל טיפה יותר: כל פעם זוג חוטף את התיק של "לארח". כל זוג שם מאה שקלים בערך לערב שמתחיל עם כיבוד משובח, עובר להרצאה, עם או ללא הפסקה מפסקת, ואז מינגלינג על אלכוהול. יש חוגים שנפגשים כבר שלושים שנה ויש כאלה שרק מתחילים את צעדיהם הראשונים בז'אנר. יש כאלה שנפטרו להם חברים ותיקים והם מזכירים את שמותיהם בכל מפגש ויש כאלה שבאים עם תגיות של שמותיהם כדי למנוע מבוכה. 

זה עניין חברתי. להרחיב את המעגל, לצאת מהשגרה. להתלבש יפה ולהרוויח שיחות סלון מעודכנות וגם חוויה אינטלקטואלית, מצחיקה, מחכימה במרחב אינטימי של סלון או חצר.


הנושאים מגוונים: #אקטואליה, סקסולוגיה, #קולנוע, טיולים, מוזיקה. 


את שמות המרצים המוצלחים ,לרוב, מעבירים מחבר לחבר. מחוג לחוג. כמו סיסמא סודית... 

כמו סיסמא סודית
כמו סיסמא סודית

אגב, אין באמת קשר בין ידע של מרצה ליכולתו להיות מעניין  (על דמות המרצה המשובח אכתוב ב"בלה בלה" הבא). מכל ההרצאות שחוויתי בחיי - האינטימיות מנצחת!.

באולם של 400 איש אין לך באמת יכולת לגעת בקהל ( מי בכלל רואה אותו עם כל הפנסים?...)

אבל בסלון הביתי או בחצר המטופחת אני מצליח לגעת ברובם, להתקיל אותם בשאלות טריוויה מאתגרות וגם ליצור אינטראקציה מדליקה!! 


אז אולי תקימו חוג בית משלכם? הרי מספר זוגות טובים כבר יש לכם!  זוג מביא זוג. חבר מביא חבר והופ!! יש לכם את סמל הסטטוס הזה.. אפילו כפוטנציאל לבליינד דייט . באמת - למה שצעירים לא יקמבנו להם גם?

מספר זוגות מינימלי? - אתם מחליטים. כבר הייתי בהרצאות בחוג בית של 30 וחוג בית של 18. המספר הנכון כנראה באמצע וזה כמובן גם תלוי במרחב הסלון או החצר. 


אמצעים דרושים: לרוב מקרן + מסך + רמקולים באחריות המרצה או שמישהו כבר מביא מהמשרד. 

 עכשיו עיצמו את העיניים.. דמיינו את החברים שאתם אוהבים, עם האוכל שאתם אוהבים ועם הרצאה מדליקה על נושא שאתם בחרתם!! דמיינו הרצאה קולנועית בחוג בית... ויש יותר ממאה נושאים לבחירתכם...


bottom of page